5 tips waardoor je je beter kan concentreren met werken

Het is vaak lastig om je goed te concentreren terwijl je aan het werk bent. Zo zijn er ontzettend veel stoorfactoren die je in de weg zitten tijdens het werken. Denk hierbij aan collega’s, social media, activiteiten buiten het kantoor en ga zo maar door. Er zijn echter wel tips die helpen om het concentratievermogen te verbeteren.

  1. Telefoon uitzetten

Om te beginnen is dit misschien een van de moeilijkste stappen maar eigenlijk ook weer de makkelijkste namelijk je telefoon uitzetten. Hierdoor wordt je niet meer lastig gevallen door andere mensen en kan je je optimaal focussen op je eigen werk. Zorg alleen dat je in je pauzes je telefoon aan hebt staan zodat je af en toe nog wel bereikbaar bent. Daarnaast brengt het je ook niet in de verleiding om even snel facebook of Instagram te checken. 

  1. Overzichtelijk bureau

Daarnaast helpt het voor veel mensen om overzichtelijk en gestructureerd te werken. Om hiermee te beginnen is een opgeruimd bureau erg fijn. Hierdoor creëer je inzicht en structuur op je werkplek wanneer het namelijk een bende is weet je niet waar je je op moet focussen. Als je thuis werkt is het daarom niet verstandig om een klein bureau te hebben. Een bureau kopen doe je niet zomaar even en daarom is het belangrijk dat je van tevoren goed meet zodat je een zo groot mogelijk bureau kan kopen. 

  1. Maak een planning

Het klinkt heel eenvoudig om een planning te maken maar hierdoor krijg je structuur in je werk en je weet gelijk waar dat je aan toe bent. Schrijf dus gewoon een aantal punten op die je wilt behandelen op een bepaalde dag en werk ze ook daadwerkelijk af.

  1. Beloon jezelf 

Verder is het ook belangrijk dat je jezelf zo nu en dan een keer beloont. Wanneer je bijvoorbeeld een grote taak net hebt afgemaakt kan je even pauze nemen of even je telefoon checken. 

  1. Maak tijdsblokken

Ten slotte is het belangrijk om goede tijdsblokken te maken. Ben je bijvoorbeeld heel scherp en productief in de ochtend zorg dan ook dat je je belangrijkste taken in de ochtend doet. En ga dus dan geen onbelangrijke mailtjes beantwoorden die je alleen maar uit je spiraal halen. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *