Koffie zetten voor collega’s en klanten, een taart aansnijden bij verjaardagen en een eitje koken in de pauze. Dit zijn slechts enkele voorbeelden van handelingen die met een keukenblok op kantoor net even wat makkelijker zijn. Je kunt even je handen wassen, zonder dat je daarvoor naar het toilet toe hoeft te gaan en je hebt een plek op kantoor waar je even met je collega’s een praatje kunt maken. Een keukenblok op kantoor is nog niet zo’n verkeerd idee!

De kantoorkeuken

Het kantoor is prachtig ingericht, met ergonomische werkplekken, designbureaus en perfecte stoelen. Het enige waar het aan ontbreekt is een kantoorkeuken. Nu staat het koffiezetapparaat op een kastje ergens in een hoekje weggewerkt en een taart aansnijden moet op je eigen bureau gebeuren. Ontzettend jammer natuurlijk. Door een kantoorkeuken te laten plaatsen is dit probleem opgelost. Je kunt daarbij kiezen uit een complete keuken, inclusief magnetron/oven, gasplaat, koelkast en voldoende keukenkastjes, maar een keukenblok is ook een goede optie. Zeker wanneer de ruimte beperkt is, kan een keukenblok uitkomst bieden. Wordt het keukenblok in het zicht geplaatst, dan zou je deze geheel in stijl weg kunnen werken, zodat het één geheel wordt, maar je kunt er ook voor kiezen het keukenblok uit het zicht te plaatsen.  

Waar moet je op letten

Er zijn verschillende soorten keukenblokken te koop. Zo kun je kiezen voor een keukenblok zonder spoelbak, met een extra groot werkblad, een keukenblok met apparatuur, zoals een oven, magnetron of vaatwasmachine, en voldoende opbergruimte met bovenkasten. Met een keukenblok kunnen jouw werknemers eenvoudig hun eten opwarmen, hun handen wassen, een glas water vullen of die lekkere taart aansnijden. Bedenk goed waar jouw keukenblok moet komen, want misschien zijn er wel extra stopcontacten of wateraanvoer nodig. Daarnaast is het mogelijk jouw keukenblok geheel in dezelfde stijl te kopen als de rest van de inrichting van kantoor. 

Extra opbergruimte

In een keuken bij je thuis, worden de keukenkastjes gebruikt voor het opbergen van het servies, voedsel en schoonmaakmiddelen. Op kantoor is dit vaak anders. Bestek, servies en glazen zijn beperkt aanwezig, voedingsmiddelen worden vaak door collega’s zelf meegebracht en je houdt dus enorm veel opbergruimte over. Deze opbergruimte zou je kunnen gebruiken voor de opslag van schrijfwaren, notitieblokken en andere producten die werknemers gebruiken tijdens hun werkzaamheden. Of misschien heb je wel een andere bestemming voor die extra ruimte. 

Over de auteur

Gerelateerde berichten

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.