Veel ondernemers vragen zich af waar ze rekening mee moeten houden bij de keuze van kantoormeubilair. Er is niet alleen een factor waarmee rekening moet worden gehouden, maar ook een aantal zaken die een aangenaam gevoel geven aan de omgeving.

Verlichting, ergonomie, comfort en ook de kosten-batenverhouding van elk meubel dat deel gaat uitmaken van het bedrijf moeten zorgvuldig worden doordacht. Daarom hebben we hieronder enkele tips voor u verzameld om het meubilair van uw kantoor te kiezen en te kopen.

Bij de keuze van meubilair moeten ondernemers nadenken over zaken als verlichting, ergonomie en personeelscomfort. 

Hoe kan ik kantoormeubilair kiezen?
Er zijn enkele kantoorinrichtingen die essentieel zijn in elke werkomgeving. Zie tips voor het kiezen van de meest geschikte.

Werktafel
Idealiter zou de werktafel ongeveer 75 centimeter hoog moeten zijn, wat een goede positie voor de gebruikers van de computer mogelijk maakt. Om het meest geschikte model te kiezen, moet u nadenken over hoe het gebruikt zal worden (als u lades nodig heeft, ruimte om aantekeningen te maken, of alleen voor de computer). Het L-formaat geeft de voorkeur aan de uitvoering van verschillende taken, terwijl ronde tafels de vergaderingen vergemakkelijken.

Stoelen en fauteuils
Stoelen en fauteuils zijn twee van de belangrijkste items onder het kantoormeubilair. Ergonomie is van fundamenteel belang, aangezien onjuist gebruik kan leiden tot letsel aan de wervelkolom en de nek, waardoor uw medewerkers schade kunnen oplopen. Ook oncomfortabele stoelen en fauteuils dragen hieraan bij.

Planken en kasten
In kleine kantoren kunt u ervoor kiezen om kasten aan het plafond of aan de wanden te bevestigen. Bestanden helpen je ook om het beste uit de ruimte te halen. Rekken en georganiseerde kasten besparen tijd en optimaliseren het productieproces voor de medewerkers.

Kantoormeubilair in kleine ruimtes
Vooral voor degenen die een kantoor openen en niet veel ruimte hebben (iets wat normaal is voor beginnende bedrijven), gelden enkele tips om de ruimte te optimaliseren.

De eerste fundamentele tip voor het kopen van meubels is het op maat maken van de gekochte artikelen. Vergeet niet dat rechtlijnige meubels gemakkelijker te plaatsen zijn in kleine ruimtes.

Als u een bedrijf begint en geld wilt besparen bij het kiezen van kantoormeubilair, is een goede tip om niet alles in één keer te kopen. Koop in het begin alleen het essentiële, aangezien het meubilair een aanzienlijke kostenpost vormt in het budget van een bedrijf in een vroeg stadium. Begin met de grotere, essentiële materialen. Koop de kleinere verderop.

Overweeg de mogelijkheid om te kiezen voor tweedehands apparatuur, maar dan wel in goede staat. Als u een zoekopdracht uitvoert, kunt u tafels, stoelen en fauteuils vinden voor een redelijke prijs. Later, als u dat wilt en als de financiën het toelaten, ruilen voor betere artikelen, volgens uw smaak en de behoeften van het bedrijf.

Comfort
Het belangrijkste is toch zeker het comfort en het welzijn van de medewerkers. Om comfort te hebben heeft u de ergonomie van het meubilair in een kantoor nodig.

Het aanpassen van de omgeving aan de werkzaamheden en de bijbehorende werkbelasting, door de juiste maatvoering van stoelen die geschikt zijn voor gebruikers, voorkomt onder andere gezondheidsproblemen en maakt de teams productiever en gemotiveerder. Vergeet niet dat uw bedrijf ideeën en projecten moet ontwikkelen, maar daarvoor moet u ook mensen ontwikkelen!

Bron: www.officetopper.com

Over de auteur

Gerelateerde berichten

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.